Aqua aerobik

Ćwiczymy na lato, do lata i latem także!!

 

Po pierwsze i najważniejsze: nie musisz umieć pływać!

Zajęcia odbywają się w grupie i trwają 45 minut. Uczestnicy zakładają specjalne pasy wypornościowe, które pozwalają utrzymać się na powierzchni podczas wykonywania różnych ćwiczeń. Rozpoczynamy od rozgrzewki, potem następuje część właściwa ćwiczeń, a ostatnie kilka minut przeznaczone jest na rozciąganie.
W trakcie zajęć stosuje się specjalne przyrządy zwiększające wyporność ciała, ale jednocześnie zwiększające opór, np. makarony, deski. Ćwiczenia angażują jednocześnie różne partie mięśni.


  Dlaczego aqua aerobik?  

  • w porównaniu z innymi formami ćwiczeń, fitness w wodzie nie obciąża stawów, zmniejsza się ryzyko kontuzji mięśniowo-szkieletowych, wykonywanie ćwiczeń jest bezpieczniejsze niż na siłowni,
  • opór wody jest 12-krotnie większy niż powietrza, dlatego aerobik w wodzie to idealny, umiarkowany trening oporowy, korzystny dla układu krążenia - intensywność i efektywność ćwiczeń jest większa niż podczas aerobiku na lądzie,
  • podczas aqua aerobiku spalasz więcej kalorii niż podczas zwykłych ćwiczeń (nawet 500 kcal w ciągu godziny),
  • wodny hydromasaż podczas ćwiczeń jest Twoim sprzymierzeńcem w walce z cellulitem - w masowanym ciele poprawia się krążenie krwi i limfy, dzięki czemu modelujesz swoją sylwetkę,
  • woda maskuje – jeśli wstydzisz się pokazać na sali gimnastycznej, obawiasz się koordynacji swoich ruchów, skorzystaj z większej prywatności jaką daje woda.Dzięki temu, że człowiek w wodzie staje się lżejszy, będzie Ci znacznie łatwiej wykonywać ćwiczenia. Odpowiednia temperatura wody w basenie zapobiega poceniu się, co daje większy komfort psychiczny.
  • aqua aerobik to doskonały relaks, ćwiczenia w wodzie zapewniają odprężenie i poprawiają samopoczucie. 

 

  Warto wiedzieć  

Pas należy założyć maksymalnie ciasno, aby po wejściu do wody nie podsuwał się do góry i nie ocierał ramion.